18 februari

Tillbaka på BAK! Känns som om det var hur längesen som helst. Men det såg ut som vanligt :)

Borås Atletklubb

Pushpress
20x8
30x8x2
40x6x3
50x5x2

Träffade Thomas från Gotland. Vilka ryck killen gjorde!
Han lärde mig hur jag ska skutta ut med fötterna så jag inte lastar ryggen för mycket. Nu vet jag vart nypandet i ryggen kommer ifrån! Han undrade om jag ens var förvånad över att det gjorde ont när jag faktiskt kunde pushpressa 60 kg med fel teknik. Jag skämdes lite och var tyst :)

Pushpress (med utfall alltså): Kroppen mellan fötterna. Lossa bägge fötterna från marken i själva stöten. Sätt inte i hälen, det är där man lastar ryggen. In med främre foten först och bakre foten sist. Gör man tvärt om har man haft för mycket vikt bakåt.

Men vad tungt det var med ny teknik! Det blev ju 100 gånger jobbigare när man gjorde allt långsamt och ändå försökte vara explosiv. Men nästa gång sitter det bättre!

Smalpress
20x7
40x8
50x5
60x5
70x3x3

Nu är jag starkare i vanligt bänkpress än smalbänk! Mycket starkare dessutom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar