Mål och motivation

Jag har länge haft känslan av att "snart är jag på gång" men haft jättesvårt med motivationen. Det känns bara som om ingenting är sådär idiotroligt. Antagligen har väl jag också känt att vintern börjar dra ut på tiden nu. Solen gjorde hur som helst underverk för en mörk själ, och humöret har varit över toppen sista dagarna.

Det har blivit klarare och klarare att jag behöver nån sorts tydliga mål för mig själv för att få tillbaka glädjen och motivationen. Innan har jag alltid kunnat mäta min framgång i kilona jag gått ner. När jag tränat bra och ätit rätt har det lönat sig i minus på vågen.
Nu när jag styrketränar fungerar det inte längre. Jag blir starkare och starkare och minskar i omfång, men vågen står fast vid sina kilon. Mycket frustrerande, jag är ju så van vid att gå ner i vikt nu!

Mitt första mål är att göra träningen rolig igen. Jag ska inte träna sånt som slutar med att jag blir besviken och frustrerad på mig själv. Det betyder att släggkastandet hamnar på isen iallafall fram till våren när jag kan vara lite mer konsekvent med den träningen. Som det är nu blir det ett pass varannan vecka, och det räcker inte för att hålla nivån på tekniken från gång till gång vilket i sin tur gör att alltihop håller på att sluta i tårar av frustration :)

Och så måste jag hitta nån sorts konditionsträning som är rolig. Känner att orken inte riktigt räcker till alla gånger, och särskilt inte nu när det blir lite strongmanträning då och då. Här är förresten dagsformen på mina blåmärken :)



Hoppas det inte blir så stora nästa gång, för de ser riktigt riktigt äckliga ut.
På lördag tänkte jag prova Zumba, har hört så mycket positivt om det, och om det är kul har jag ju konditionsträningen klar. Lite sugen på att simma är jag också, men det är ju bara att göra när andan faller på.

Lyckas jag med de här första målen har jag en känsla av att resten kommer komma av sig själv.

1 kommentar:

  1. De dära blåmärkena såg inte jättekul ut. Men du har i allafall en award att hämta på min blogg.
    Kram

    SvaraRadera