11 maj

Inte bara min födelsedag, utan även strongmandag!
Presspass idag med Stefan, Peter, Alex och Herr Coach. Det är så roligt när man är så många, som att ha myskväll fast man svettas :D

Vi började med stockpress, gjorde ganska enkelt treor på 40 och 50 kg, sen fick jag lite hjälp av Peter med 60-kiloslyftet. Det är inte speciellt långt bort!

Fortsatte sen med Apollons axel. Vi har nån sorts hatkärlek till varandra, men det är så roligt! 35, 45 och 55kg utan några större problem. Tekniken satt otroligt mycket bättre nu när jag fått sova på den några dagar! Sen kom 60 kg upp också! Gjorde mig väldigt nöjd. 60 är en såndär gräns på nästan alla pressövningar för mig. Men när jag väl klarat det går det spikrakt uppåt!

Lite trött i axlarna och armarna efter pressarna körde jag lite triceps med rep i kabeldragaren
20x10x2
15x10

Som födelsedagsstraff tvingade Stefan mig göra marklyft med axeln sen så jag skulle bli extra födelsedagstrött. 115kg utan bälte kom upp två gånger. Den som blev mest förvånad var nog jag själv :)

För första gången på väldigt väldigt länge har jag träningsvärk i ryggen utan att ha ont på riktigt. Det känns så bra så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar