7 maj

MMA Gbg, Angered

Dags för strongmanträning igen! Glömde såklart kalendern (magnesium, linnex och lite till...), så jag har inte järnkoll på vad jag gjorde. Men hursomhelst var det riktigt roligt. Alex och Stefan var dagens sällskap och bistod med massa peptalk och glada tillrop :)

På menyn stod stockpress, skivstångspress och apollon's axel* i medley. Killarna pressade oket också, men 70kg är liiite mastigt för mig än så länge.
Men, 38kg stockpress, 50 kg skivstång och 55 kg axel klämdes upp. Axeln och jag var INTE vänner, men efter många goda råd, litervis med svett och en hel del påhejande lyckades jag besegra den. Det gills inte dock, för det kom bara med misslyckade försök på film :)

Det spelades in ett otal filmer under mycket fnitter, har en känsla av att några av dessa snart kommer finnas på både en facebook och en youtube nära dig!

Idag har jag träningsvärk som inte går av för hackor, tillåmed fingrarna gör ont!

* Apollon's axel är som en skivstång, fast den är 50 mm tjock. Helt vansinnigt jobbig att få grepp om, så den är mycket mycket svårare att hantera. En vanlig skivstång tror jag är 28mm, och då kan man få grepp runt hela.

1 kommentar:

  1. Du tränar på duktigt du! snart är jag igång med träningen igen också (hoppas jag)!

    sv: ooh. sexigt! Verktyg, vapen och musikinstrument är min stora last. Tyvärr har jag inte råd att köpa något instrument så länge alfakassan och soc ska krångla som dom gör.

    SvaraRadera