8 april

Kärt besök på Borås Atletklubb. Det är nåt med BAK, man är liksom alltid hemma där. Nu känner dom igen mig och alla hejar glatt (på också).

Pushpress
30x5
40x5
45x5
50x5
55x3x2
60x2

Herr Tyngdlyftare från Gotland var där och körde samtidigt som oss och kom med massa bra tips. Dagens att tänka på: -Blicken upp -Sikta nästan bakom dig med stången i toppläget -Främre foten naturligt in först när du rätar upp dig, annars har du inte vikten tillräckligt långt bak. Shit vad mycket jobbigare det är att lyfta när man har så mycket teknik i huvudet. Men det gick! Jag har aldrig gjort en tvåa på 60 kg förut. Och inte med så snygg teknik heller för den delen :)

Latsdrag bakom nacken
39x10
45x10
52x6
52x8

Sittande rodd i maskin
40x10
50x10
60x10x2

Sen bestämde jag mig för att ta det lugnt, och det gjorde jag alldeles rätt i, för korsryggen lät mig knappt somna inatt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar