November känns oändligt lång

Ibland känns det som om november står för 80 % av årets tid. Helt vansinnigt lång månad, full av regn, mörker och stigande stress inför julen. På det alla vanliga och ovanliga vardagsproblem. Hur hittar man lite ljus i den här sörjan av fem plusgrader och pissregn? Några tips?

Igår poppade jag en jättebinge popcorn. Hur lyxigt är det inte med hemmapoppade popcorn? Jag åt tills tandköttet sved och det nästan vällde popcorn ur öronen på mig :)
Så var jag duktig tjej och gick till vårdcentralen och fick recept på vitamin B12-spruta. Helt otroligt att de inte testade B12-brist när jag var så deprimerad i somras när just sån brist gör människor deppiga. Men nu ska jag inte deppa mer, för nu blir det inga mer glömda tabletter!

Nu försöker jag peppa upp mig själv inför dagens gympass. Även om jag vet att glädjen och inspirationen kommer i samma sekund jag hör ljudet av gym så känns det tungt ibland, och särskilt denna veckan. Önskar jag hade råd att åka till Borås och träna idag, det är mycket mysigare där än uppe i Rannebergen!

1 kommentar:

  1. håller med dig!! november sucks... =(

    allt bra med dig? fin/ny blogg du skaffat iaf! ;o)

    kram kram

    SvaraRadera